agar.io

Bilgi sitesinden
Şuraya atla: kullan, ara

Agar.io
Yayıncı(lar) Miniclip (mobil)
Tasarımcı(lar) Matheus Valadares[1]
Platform(lar) Tarayıcı, Android, iOS
İlk yayını Tarayıcı
28 Nisan 2015[2]
Android, iOS
24 Temmuz 2015
Tür(ler) Aksiyon
Mod(lar) Çok oyunculu

agar.io, Matheus Valadares tarafından üretilen büyük çok oyunculu çevrim içi tarayıcı tabanlı aksiyon oyunu. Oyuncular petri kabındaki bir hücreyi temsil eden yuvarlak cismi fare ile hareket ettirerek oyunu oynarlar. Oyundaki ana amaç kendisinden daha büyük olan oyuncuların hücrelerinden kaçarken, diğer küçük ya da bölünmüş oyuncuların hücrelerini yutarak büyük kütle kazanmaktır. Ayrıca diğer oyuncuların hücrelerinin yanı sıra alanda sürekli olarak yeniden çıkan çok küçük hücreler de bulunmakta ve bu hücreler de, oyuncunun hücresinin büyümesine katkı sağlamaktadır. Oyunun adını bakteri kültürü için kullanılan agar maddesinden almıştır.

Oyunun ilk versiyonu tarayıcı üzerinde 28 Nisan 2015 tarihinde faaliyete geçti. Çoğunlukla sosyal medya platformlarında kulaktan kulağa yayılarak popülerlik kazandı ve ilk yılında popüler oyunlardan birisi haline geldi. Steam sürümü 3 Mayıs 2015 tarihinde duyurulurken, oyunu satın alan Miniclip oyunun Android ve iOS sürümlerini 24 Temmuz 2015 tarihinde yayına geçmesini sağladı.

Kaynakça[düzenle]