Bekir Bozdağ

Bilgi sitesinden
Şuraya atla: kullan, ara
2016 yılında Bekir Bozdağ

Bekir Bozdağ, (d. 1 Nisan 1965 Akdağmadeni, Yozgat) Kürt asıllı Türk ilahiyatçı, avukat ve siyasetçi. Bekir Bozdağ en çok Adalet Bakanlığı ve Başbakan Yardımcılığı yaptığı dönemlerde ön planda ve tanınır olmuştur. Bozdağ Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin 22., 23., 24. ve 26. dönemlerinde Yozgat İlinden milletvekili seçilerek görev yapmıştır.

Biyografisi[düzenle]

Mehmet Duran Bozdağ ve Nuriye Bozdağ çiftinin çocuğu olarak Yozgat İlinin Akdağmadeni İlçesinde dünyaya gelen Bozdağ, ilkokul, orta öğrenim ve lise eğitimini yine Yozgat İlinde tamamlamıştır. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nin ardından, Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni tamamlamıştır. Yüksek lisansını ise Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Dinler Tarihi ana bilim dalında tamamladı. Orta düzeyde İngilizce ve Arapça bilen Bozdağ evli ve 3 çocuk sahibidir. [1] Bir dönem serbest avukat olarak çalışan Bozdağ daha sonra siyasete atılmıştır.

Siyasi yaşamı[düzenle]

Bozdağ 18 Nisan 1999 yerel yönetim seçimlerinde Fazilet Partisi'nden Yozgat İli Akdağmadeni İlçe Başkanı olarak adaylığını koydu ancak seçilemedi. Fazilet Partisi'nin İl Yönetimine seçilen Bozdağ, 1999 ile 2002 yılları arasında burada partinin siyasi ve hukuki işlerinden sorumlu İl Başkan Yardımcılığı görevini yürütmüştür. 2002 yılında ise Yozgat İlinde Ak Parti'nin İl kurucu üyeleri arasında yerini aldı. Bozdağ böylece Yozgat İlinde iki partinin kurucu üyesi olarak görev almış oldu. Aynı yıl 2002 Yılı Türkiye genel seçimlerinde Yozgat İlinden AKP milletvekili seçildi.

22. dönem milletvekili olarak görev yaptığı esnada Adalet Komisyonu üyeliği, 23. dönem milletvekilliği döneminde AK Parti Grup Başkanvekilliği, 61. Hükûmet döneminde Başbakan Yardımcılığı ile 61. ve 62. dönem hükûmetinde Adalet Bakanlığı görevini yürütmüştür. AK Parti'nin MKYK üyesi olan Bozdağ 64. hükumêtin kurulmasından itibaren 24 Kasım 2015 tarihinde başladığı Adalet Bakanlığı görevini 19 Temmuz 2017 tarihine kadar sürdürmüştür. Aynı tarihten sonra Başbakan Yardımcılığı görevine başlamıştır.

Kaynakça[düzenle]

  1. Bekir BOZDAĞ, tbmm.gov.tr, Erişim: 17.10.2017