Mary Jane Kelly

Bilgi sitesinden
Şuraya atla: kullan, ara
Mary Jane Kelly
Born yaklaşık 1863
İrlanda
Died 9 Kasım 1888
(yaklaşık 25 yaşında)
Body discovered 13 Miller Avlusu, Spitalfields'taki Dorset Caddesi, Londra, İngiltere
Occupation Fahişe

Mary Jane Kelly, (d. 1863 İrlanda - ö. 9 Kasım 1888) ayrıca Marie Jeanette Kelly, Güzel Emma, kızıl saçlı, Kara Mary isimleri ile de tanınan ünlü seri katil Karındeşen Jack'in 1888 yılı Ağustos ayından Kasım ayının başına kadar kaldığı Londra'nın Whitechapel bölgesinde öldürdüğü veya sakat bıraktığı kadınlardan sonuncusu olduğuna inanılan kadındır. Mary öldüğünde 25 yaşındaydı ve fakirlik içerisinde yaşıyordu.

Jack'ın diğer kurbanlarına nazaran Mary'nin nereli olduğu ve yaşamı hakkında belge bulunmaktadır ve günümüze kadar hakkında anlatılanlar hikaye tarzında abartılmıştır. Ancak bununla birlikte bilinen mevcut bilgilerinin yanlış ya da hatalı olduğunu gösteren bir belge de mevcut değildir. Kelly'nin cinayeti öncesinde birlikte yaşadığı kişi olan Joseph Barnett, onun 1863 yılında İrlanda'nın Limerick şehrinde doğduğunu söylese de, Kelly'nin ailesinin gençliği esnasında Galler'den bu bölgeye taşındığı ve hakkındaki kayıtlarda 1879 yılında bir madenci ile evlendiği belirtilmektedir. Ancak eşi bir patlama esnasında ölmüştür. 1884 yılına kadar Galler'in Cardiff şehrinde kuzenininin yanında ikamet eden Kelly'nin meslek olarak fahişeliğe burada başladığı düşünülmektedir. 1884 yılında ise şehrin biraz daha zengin olan Londra'nın Batı Ucu'nda (West End of London) bir genelevde çalışmaya başlamıştır. Yaşamının bu döneminde Kelly'nin bir Fransız adı olan "Marie Jeanette" adını seçtiği düşünülmektedir.

8 Kasım 1888 tarihinde evinin yanında bir şahıs görülmüş ve Kelly'nin 9 Kasım 1888 tarihinde ev sahibi tarafından evinde parçalanmış cesedi bulunmuştur. Cenazesi 19 Kasım 1888 tarihinde defnedilmiştir.