Recep Altepe

Bilgi sitesinden
Şuraya atla: kullan, ara

Recep Altepe, (d. 1959 Bursa) Türk siyasetçi. 30 Mart 2009 tarihinden 23 Ekim 2017 tarihine kadar Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevini yürütmüştür. 2017 yılında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın görevini bırakmasını ve istifa etmesini istediği belediye başkanlarından birisi olan Altepe, [1][2] 23 Ekim 2017 tarihinde istifa ettiğini açıklamıştır. [3]

Biyografisi[düzenle]

İlk, orta ve lise öğrenimini Bursa İlinde tamamlayan Altepe, aslen Arnavut kökenlidir. Yüksek öğrenimini ise Gazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği bölümünde tamamlamıştır. 1983 yılında Bursa İlinde kendi işini kuran Altepe daha sonra siyaset hayatına atılmıştır. Sırasıyla Refah Partisi İl Yöneticiliği, İl Başkan Yardımcılığı ve Yerel Yönetimler Başkanlığı, Fazilet Partisi Genel Merkez Müfettişliği görevlerini yürütmüştür. 1994 yılı yerel seçimlerinde Bursa Büyükşehir ve Yıldırım Belediyesi Meclis Üyelikleri ile BUSKİ Genel Kurul Üyeliği´ne seçilen Altepe, [[1999 Türkiye Cumhuriyeti genel seçimleri|1999 yılındaki genel seçimlerinmde tekrar seçilerek üst üste iki dönem bu görevleri yürütmüştür. Bu görevler sırasında yurt içi ve yurt dışı gezilere, çalışmalara katılmış ve Yıldırım ile Bursa Büyükşehir Belediye Meclislerinin bütçe ve mali İşler, imar ve ulaşım Komisyonlarında görev yapmıştır. Altepe, 2004 Türkiye yerel seçimleri'nde Osmangazi Belediye Başkanlığına seçilmiş, [4] 2009 [5] ve 2014 Türkiye yerel seçimleri'nde ise [6] AKP'den Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na seçilmiştir.

Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği ve Marmara Belediyeler Birliği´nin de başkanı olan Altepe, evli ve üç çocuk babasıdır.

Kaynakça[düzenle]